Diseminari

Articole in revista scolii "Don Quijote" si in revista nationala "Demersuri Creative"



















Diseminari ale elevilor si profesorilor la mobilitatea 3 in revista Don Quijote







Premiul 3 pentru prezentarea proiectului Laboratorios de Humanidad elevei Lara Maria Mihaescu






Diseminari la nivel de capitala si tara
Premii obtinute pentru calitatea proiectului
Participare la Concursul National de Proiecte Erasmus + "Made for Europe"









Diseminare  la nivel de capitala in noiembrie 2017 a mobilitatii 3 la Bucuresti combinata cu Campania impotriva violentei casnice















Participare la Conferinta internationala NEDES cu o prezentare a proiectului si publicarea unui articol in brosura Conferintei





Articolele d-nei profesoare Flavia Carmen Sima:


Articolele elevei Alexandra Duta:

Articolul elevei Lara Mihaescu:
Articol elevi:

1 comment:

  1. Proiectul european Erasmus +
    Laboratorios de Humanidad

    Prof. Flavia Carmen Sima
    LTB Miguel de Cervantes, Bucuresti


    Traim vremuri grele, agitate si neasteptate in care adevarata dimensiune umana este pusa la incercare in mod constant, criza refugiatilor, problemele societatii moderne, tensiunile din Europa si nu numai, intoleranta, fanatismul, violenta din varii cauze, bullying-ul in scoli…sunt problema ale secolului XXI care evidentiaza necesitatea unui anumit tip de educatie.
    Dar ce face omul, ce il diferentiaza de celelalte fiinte, care sunt pilonii umanismului, cum sa-i re-evaluam?
    Omul gandeste, se emotioneaza, simte, depaseste adversitatile, evolueaza si mai ales, iubeste.
    Cupola Renascentista este metafora proiectului nostru Erasmus+, KA 219, Laboratorios de humanidad. De la afirmatia marelui umanist Jan Comenius, “scolile, care fac omul sa devina intr-adevar umani, sunt fara indoiala ateliere de umanism”, porneste idea acestui proiect in care participa cinci licee si scoli din Spania, Italia, Polonia si Romania.
    Proiectul nostru este o “aventura umanista” care urmeaza mai multe etape:
    1. Italia, Liceo Laura Bassi, Bologna, tema “El hombre piensa” (Omul gandeste); Cogito ergo sum;
    2. Spania, Colegio Hernandez, Villanueva de Castellón, tema “El hombre se emociona”(Omul de emotioneaza);
    3. Romania, Liceul Teoretic Bilingv Miguel de Cervantes, Bucuresti tema “El hombre y sus sentimientos - el amor” (Omul si sentimentele sale- dragostea);
    4. Polonia, PCKZiU,Wielitzcka, tema “El hombre supera y avanza” (Omul depaseste si trece mai departe);
    5. Spania, IES Salvador Gadea, Aldaia, tema “El hombre y el ágora más humana” (Omul si agora mai umana).
    Prima pagina a acestui proiect a fost parcursa deja, in sensul ca in perioada 27 noiembrie- 03 decembrie 2016 a avut loc prima mobilitate a elevilor (4) si profesorilor (2) din LTB Miguel de Cervantes la Bologna unde s-au intalnit cu ceilalti colegi europeni cu carea u lucrat si colaborat pe parcursul a cinci zile.
    Programul a cuprins vizitarea obiectivelor renascentiste din Florenta si Bologna, un atelier de cercetare care a constat in gasirea unei explicatii a ceea ce i-a animat pe marii creatori sa realizeze operele vizitate. Elevii au lucrat in grupuri internationale, iar limbile de comunicare au fost spaniola si engleza.
    De asemenea elevii au mai participat la un atelier de creatie in care au stabilit jaloanele unui spectacol final, “Dialog imposibil si a-temporal cu Laura Bassi (prima femeie fizician) si marii ganditori renascentisti italieni” pe care l-au interpretat chiar ei.
    Ziua nationala a Romaniei a fost marcata de elevii Liceului Miguel de Cervantes printr-o prezentare a evenimentului istoric, o mica serbare cu dansuri si cantece la care au participat toti elevii si profesorii participanti la mobilitate si o mica degustare a catorva delici romanesti. Evenimentul s-a bucurat de aprecierea tuturor participantilor..
    Toate produsele elevilor, gandurile acestora au fost impartasite si pe platforma E-Twinning, My Twinspaces. Elevii romani au tinut si un jurnal de calatorie pe care, la intoarcere, l-au predat colegilor care vor participa la mobilitatea din martie 2017. Astfel, la sfarsitul proiectului, va exista o panorama completa si sentimentala a celor patru mobilitati.
    Urmataorea pagina a proiectului va fi mobilitatea la Villanueva de Castellón, Spania, intre 04-11 martie 2017 la care vor participa de asemenea patru elevi si doi profesori, un insotitor si coordonatorul proiectului.
    Vom reveni cu detalii despre celelalte mobilitati.
    Acesta este punctul de vedere al autoarei acestui articol si nu implica UE. Proiect co-finantat de Programul Erasmus+ al Uniunii Europene.

    ReplyDelete